måndag 20 februari 2017

En helt ny tidning


Det här är årets första nummer av Revansch, RSMH:s medlemstidning. För fem veckor sedan fick jag uppdraget att göra klart numret när den vanlige redaktören fick akut diskbråck. Det fanns klara texter, påbörjade texter, idéer till texter, idéer som skitit sig, inga idéer osv. Som ni förstår var det bara att köra. Inte tänka så mycket utan fokusera på att få klart. Och det gick utan några synliga offer längs vägen.
Temat var redan bestämt, men ett ämne som jag kan ganska bra- tvång mot barn och unga. Det är ett ganska tungt nummer, men eftersom jag ska göra nästa också får jag försöka se till att det blir lite lättsammare.
Roligt att lära känna en ny organisation som jobbar med psykisk ohälsa som jag kan ganska mycket om.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här